ایده پیشنهادی توسعه اپلیکیشن «مدیریت درخواستهای شهروندان»ه. تو این اپ، هر کاربری میتونه درخواستهاش رو بر حسب منطقه شهری و دستهبندی مشخص شده، وارد کنه. مثلا:
- تقاضای نصب تیر چراغ برق در فلان مکان مشخص (در منطقه شهرداری ۶، در دسته عمرانی)
- تقاضای برگزاری کلاس نمایشنامهنویسی در فلان فرهنگسرا (در منطقه ۲، در دسته فرهنگی)
- تقاضای باز کردن بنبست یک کوچه مشخص در خیابان فلان (در منطقه ۳ شهرداری، در دسته ترافیکی)
- تقاضای ایجاد فرهنگسرا در محدوده فلان (در منطقه ۱۱ شهرداری، در دسته فرهنگی)
- تقاضای افزودن نیروهای پاسخگو در فلان بخش شهرداری بهمانجا (منطقه ۱۵ در دسته مدیریت شهری)
- و …
در این اپ، هر کسی باید بتونه تقاضاهای سایر کاربران رو ببینه و برای تقاضای مربوط به منطقه خودش (که قبلا در موقع ثبتنام مشخص کرده کجاست) موافقت یا مخالفتش رو اعلام کنه.
با وجود همچین اپلیکیشنی:
- مدیران شهرداری میتونن از نیازهای واقعی شهروندان مطلع بشن و میدونن هر نیاز رو چند نفر تقاضا کردهان؛
- در یه محیط آنلاین اجتماعی، شهروندان یه منطقه میتونن کمپین تشکیل بدن و نیازهای ضروریشون رو از طریق همکاری گروهی، در زمان کوتاهتری به گوش مسوولان برسونن؛
- اگر شهروندی نیازی داشته باشد و بقیه هممنطقهایهاش به درخواستش واکنش مثبت نشون ندن، متوجه میشه که این نیاز عمومی نیست و نباید بابت انجام نشدنش گلهمند بشه؛
- به دلیل وجود فیدبکهای کاربران و اعمال نظرات گروهی شهروندان به جای نظرات شخصی، هم جلوی فساد اداری تا حد زیادی گرفته میشه و هم جلوی پاپوش درست کردن برای نیروهای مخلص گرفته میشه؛
- و …
این ایده شما رو بهش میگن جمع سپاری موبایلی
انواع مختلف و کاملا مشابه از این ایده طراحی و پیاده سازی شده قبلا در مقالات کنفرانسی موبایل کرودسورسینگ میشه چند نمونه مشابه پیدا کرد.