عروسک‌های زنده

شرکت Genpets به کمک مهندسی ژنتیک و اصلاح و دستکاری DNA اقدام به تولید عروسک‌های زنده کرده است. این عروسک‌ها در بسته‌بندی‌هایی ارائه می‌گردند که تا قبل از باز شدن، لوله‌هایی برای تغذیه‌ی موجود به آنها وصل می‌باشد. این بسته‌بندی‌ها دارای نشانگر ضربان قلب و نمایشگر نشان‌دهنده‌ی تازگی موجود هستند. عمر این موجود یک تا ۳ سال بوده و پس از خارج شدن از بسته‌بندی، از خواب زمشتانی بیدار شده، صاحبش را شناسایی کرده و تا آخر عمر به یاد می‌سپارد.

این موجود سر و صدای کمی داشته و خیلی زود با آدمها انش می‌گیرد. رشد کرده و بزرگ می‌شود. احساسات از خود بروز داده و درد را درک می‌کند و برای بچه‌ها کاملا مطمئن و بی‌خطر می‌باشد و علیرغم همه‌ی این موارد شرکت سازنده‌اش هیچ تضمین و تعهدی را در باره‌ی محصولش به مشتریان نمی‌دهد. در اینجا می‌توانید نمونه‌هایی از این موجودات را مشاهده نمائید.

دستکاری ژن‌ها و فعال/غیرفعال کردن بسیاری از ویژگی‌هایی که موجود می‌تواند داشته باشد، کمک کرده‌ است که این محصول در ۷ رنگ متفاوت عرضه شود. هر رنگ، نشانگر ویژگی‌ها و احساساتی است که موجود می‌تواند از خود بروز دهد. رنگ قرمز نشان دهنده‌ی این است که موجود، بسیار پر انرژی و پر جنب و جوش می‌باشد، رنگ نارنجی ماجراجو و کنجکاو، رنگ زرد با مزه و بازیگوش، رنگ سبز مهربان و آرام، رنگ آبی متین و رنگ بنفش روحانی و رویایی!

این خبر در طی یکی دو هفته‌ی گذشته پخش شد و سریعا هم فراگیر شد. دلیل انتشار سریع آن هم وب‌سایت مرتب و منظمی است که برای تبلیغ این محصول در نظر گرفته شده است. اما بنا به دلایلی اعتقاد دارم که این خبر نیز یک Hoax خبری بوده و واقعیت ندارد:

الف) در وب‌سایت این محصول ادعا شده است که Genpets محصول شرکت پیشروی بیومهندسی Bio-Genica می‌باشد. به وب‌سایت این شرکت پیشرو! که مراجعه کردم، دیدم که مثل وب‌سایت شرکت‌های معتبر دارای لینک‌های متعددی برای نقاط مختلف جهان بوده و هر کاربری از هر ناحیه‌ای با کلیک بر روی لینک کشور و ناحیه خود وارد وب‌سایت مربوط به آن ناحیه می‌شود. اما جالب اینجا بود که نه تنها لینک‌های هر ۴۱ ناحیه‌ی موجود به وب‌سایت Genpets متصل بود بلکه سایر لینک‌های اون هم باز به همون وب‌سایت برمی‌گشت. و کل سایت Bio-Genica فقط یک صفحه‌ی استاتیک بود که نقش آبرودار مجموعه رو ایفا می‌کرد!

ب) ادعا شده که این محصول به عنوان اختراع (Patent) ثبت شده است. ولی با مراجعه به وب‌سایت US Patent مشاهده شد که همچین محصولی ثبت نشده است.

ج) و در نهایت… زیاد سر کار نروید. Genpetها عروسک‌های پلاستیکی دست‌ساز ساخت Adam Brandejs هنرمند مجسمه‌ساز کانادایی هستند که کابل‌های برق به آنها متصل می‌شوند که نیروی لازم برای راه‌اندازی رقص نور داخل آنها را تامین نمایند. شایعه‌ی پخش شده حربه‌ی بسیار مناسب تبلیغاتی در آستانه‌ی کریسمس بود که به Adam کمک کرد که عروسک‌‌های پلاستیکی‌اش را به مبلغ ۱۲۰۰ دلار به فروش برساند. در اینجا می‌تونید عکس‌های قشنگی از مراحل ساخت این عروسک‌ها توسط adam ببینید.

عروسک‌های زنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *